Page content

article content

Single of double opt-in in Mailchimp

Mailchimp bereidt zich voor op de komende General Data Protection Regulation (GDPR), een wetswijziging die per 25 mei 2018 van kracht is binnen de Europese Unie. De GDPR is de grootste wijziging op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens.

Aanmelden voor nieuwsbrief- of mailinglijst

Vanaf 31 oktober biedt Mailchimp daarom single opt-in als optie aan voor mailinglijsten. Voor nieuwe lijsten is deze manier van aanmelden vanaf dan zelfs standaard.

Voor Mailchimp-gebruikers binnen de EU blijft de aanmeldprocedure voor bestaande lijsten echter gewoon double opt-in. Dit betekent dat aanmelders voor een nieuwsbrief- of mailinglijst nog steeds een mail krijgen waarmee ze hun aanmelding moeten bevestigen.

De manier van aanmelding is natuurlijk altijd te wijzigen via de aanmeldinstellingen. Vanaf 3 november is dit zelfs per lijst aan te passen.

Wil je hulp bij bijvoorbeeld het instellen van je Mailchimp mailinglijsten of ander advies over het gebruik van Mailchimp om klanten te informeren en activeren? Neem dan contact met mij op!

Comment Section

0 reacties op “Single of double opt-in in Mailchimp

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Phoenix WebsitePhoenix Website