Het besluit van Google om van Universal Analytics af te stappen zorgt voor niet alleen voor een grote uitdaging voor veel online marketeers, maar ook voor communicatieadviseurs en -medewerkers die maar enkele keren per jaar een blik werpen op hun website statistieken. Het daarom niet verrassend dat dit besluit kritische vragen opwerpt:
- Hoe is dit van invloed op onze gegevens?
- Hoe gebruik ik van het nieuwe programma?
- Bezit ik voldoende kennis om het effectief te kunnen inzetten?
- Hoe weet ik of overstappen naar Google Analytics 4 de juiste keuze was?
Na de online masterclass Begrijp webstatistieken met GA4 weet je GA4 bij jou past. Je weet waar je voor jouw belangrijke webstatistieken kunt vinden en wat ze betekenen. Hierdoor kun je gemakkelijk rapporten maken. Zo kun je jouw manager of bestuur voorzien van de juiste managementinformatie en cijfers.
Na 1 juli 2023 kun je geen websitestatistieken meer halen uit het oude Universal Analytics. Wil je na 1 juli nog weten hoeveel bezoekers er op jouw website komen? Dan had je over moeten stappen naar een andere web statistiek programma.
Je hoeft niet over te gaan naar Google Analytics 4 en zijn ook andere manieren om te achterhalen hoeveel bezoekers je krijgt op je website.
Wil je wel overstappen maar weet je niet hoe je dit het beste kunt aanpassen? Dan biedt de online masterclass handige overzichten, links en voorbeelden om je er door heen te loodsen.