Het besluit van Google om Universal Analytics te laten ondergaan zorgt voor grote uitdaging voor heel veel online marketeers, maar ook voor communicatieadviseurs en -medewerkers die maar enkele keren per jaar een blik werpen op hun website statistieken. Het daarom niet verrassend dat dit besluit kritische vragen opwerpt:
- Hoe is dit van invloed op onze gegeven?
- Hoe start ik het met gebruik van het nieuwe programma?
- Bezit ik voldoende kennis om het effectief te kunnen inzetten?
- Hoe weet ik of overstappen naar Google Analytics 4 de juiste keuze is?
Na de online masterclass Overstappen naar Google Analytics 4? kun je een gedegen keuze maken of GA4 bij jou past. Je weet waar je voor jouw belangrijke webstatistieken kunt vinden en wat ze betekenen Hierdoor kun je gemakkelijk rapporten maken. Zo kun je jouw manager of bestuur voorzien van de juiste cijfers.
Na 1 juli 2023 kun je geen websitestatistieken meer halen uit het oude Universal Analytics. Wil je na 1 juli nog weten hoeveel bezoekers er op jouw website komen? Dan moet je overstappen naar een andere web statistiek programma.
Ontdek of GA4 iets voor jou is? Je hoeft niet over te gaan naar Google Analytics 4 en zijn ook andere manieren om te achterhalen hoeveel bezoekers je krijgt op je website.
Wil je wel overstappen maar weet je niet hoe je dit het beste kunt aanpassen? Dan biedt de online masterclass handige overzichten, links en voorbeelden om je er door heen te loodsen.