Online communicatie workshop: integreren en leren
Heel erg leuk om te ervaren als een deelnemer van de workshop Online Communicatie iets heeft opgepikt en daarmee direct heel leuk scoort. Videocontent doet het heel goed op Facebook. Filmpjes zijn leuk om te kijken maar als het ook nog eens leerzaam is en over een mooi Nederlands ambacht gaat zoals het molenaarschap, dan scoor je.
Tips en adviezen
Voor één van mijn opdrachtgevers heb ik een workshop Online Communicatie ontwikkeld waarin de medewerkers tips en adviezen kregen hoe ze om zouden kunnen gaan met social media, website-berichten en de digitale nieuwsbrief. Voor de meeste erfgoed en culturele organisaties is communicatie en dan vooral online communicatie een sluitpost. Beperkte capaciteit, tijd en geld zijn hier meestal de oorzaak aan.
Doelstellingen en resultaten
Mijn insteek met de workshop is daarom medewerkers en management laten zien dat je met relatief weinig investering toch heel veel kunt bereiken. Het integreren van online communicatie het gehele communicatieproces levert efficiëntie op en bevorderd de effectiviteit van de communicatie. Bovendien heeft online communicatie als enorm bijkomend voordeel dat resultaten meetbaar zijn. Wanneer de juiste doelstellingen worden bepaald, zijn de resultaten eenvoudiger te meten dan bij offline communicatie.
Doen!
Tips en adviezen zijn zeker handig. Bewustwording van het effect van online communicatie is belangrijk, maar nog belangrijker is ervaring. Na leren komt het doen! Medewerkers gaan zelf aan de slag, ter plekke en met actuele content. Op deze manier ervaren het gemak, de efficiëntie en kunnen direct het geleerde toepassen. Bovendien is er direct online content toegevoegd en ingepland.
Deze workshop was specifiek toegespitst op de situatie van mijn opdrachtgever. Hierdoor heb ik hele gerichte adviezen en tips kunnen geven. Bovendien konden de deelnemers direct aan de slag met de social media en digitale nieuwsbrief tools.
Geïnteresseerd in workshop voor uw medewerkers? Neem vrijblijvend contact op.